FUSS JOBBAN, FUSS GYORSABBAN - indul a SUHANJ! Fitness futóiskolája

Vissza a hírekre
Futónő egyedül fut terempen korareggel.

FUSS JOBBAN, FUSS GYORSABBAN - indul a SUHANJ! Fitness futóiskolája

Futótechnika javítás és sérülésmegelőzés. Minden, amit nem tudtál, vagy nem mertél megkérdezni az egyik legkedveltebb sportról.

A tudás elsajátításához egy 12 hetes személyre szabott, kiscsoportos kurzussal vár Gréti, pre- és rehabilitációs, valamint Gergő, 30-szoros ironman szakedző párosunk, és tapasztalatait, tanácsait coaching formájában megosztja veletek a SUHANJ! Alapítvány alapítója Gusztos Péter is.

Jelentkezés: november 24-ig a képzési díj befizetésével.

A 12 alkalom tematikáját úgy állítottuk össze, hogy a legtöbbet tanulj szakedzőinktől a futásról, a mozgásról és a saját mentális és fizikai állapotodról.

A képzés szerdánként 18:30-tól lesz. Egy alkalom 60 perces.

A 12 alkalmas képzés első és utolsó edzésén állapotfelméréssel készülünk, amelyeket szombati napon tartunk. Az első állapotfelmérés, amely egyben a kurzus első alkalma is: december 1.

 

TEMATIKA:

0. alkalom, december 1., szombat - Gréti, Péter, Gergő

Felmérés

Miről lesz szó?

  • Testtartás- és mozgáselemzés, mindset 1.0
  • Izületek mozgásterjedelmének vizsgálata, testtartás esetleges eltéréseinek vizsgálata.
  • Felmérés számadatokkal és képekkel, videóval.
  • Miért futsz, mi a célod? Hol a futás helye az életedben? Tudatosság, fokozatosság, kitartás. Beszélgetés Gusztos Péterrel, a SUHANJ! Alapítójával, aki több, mint félszáz maratoni, vagy annál hosszabb versenyt teljesített.

Egyéb infó: Az utolsó alkalmon szintén lesz egy állapotfelmérés képi/videós anyaggal. A képzés lezárása az előtte/utána eredmények összevetésével történik.

 

1. alkalom, december 5., szerda - Gréti:

Henger használat, mobilizációk

Miről lesz szó?

-  Kötőszöveti láncok fellazítására szolgáló mozdulatsorok megismerése, elsajátítása.

  • Hengerhasználat elsajátítása bemelegítéshez, nyújtáshoz.
  • Izületek bemozgatása a teljes mozgástartományukon történő mozgásukhoz.
  • Önmasszázs (izomláz megelőzése, enyhítése, futás után a vérkeringés növelése a jobb regeneráció érdekében).
  • Mobilizáció: az izületek mozgása nagyobb mozgásterjedelmben - hatékonyság, sérülések megelőzése, elkerülése érdekében.

Egyéb infó: hengert az órához biztosítunk.

Tudtad? A csípő izületek mobilizációjával a lépéseid hosszát is tudod növelni.

 

2. alkalom, december 12., szerda Gergő

Futóiskola 1, szökdelések, létra

Miről lesz szó?

-  Agility létra más néven ügyességi létra, mint segédeszköz a futóiskolában.

  • Eszköz megismerése a különböző ugró, futó, és az alsó végtagot jelentősen igénybe vevő sportot űzők sport specifikus fejlesztésében.
  • A létrahasználat idegrendszerre gyakorolt poztív hatásai, fókuszban: a gyorsaság, precizitás, agilitás.

Tudtad? Az agility létra kiválóan fejleszti a koordinációs és koncentrációs képességet, miközben  edzi a lábat.

 

3. alkalom, december 19., szerda - Gréti:

Bemelegítő blokk futáshoz, stabilizációk

Miről lesz szó?

  • Minden futás előtt használható bemelegítő gyakorlatok elsajátítása - minden testrész alapos átmozgatásához.
  • Izületek mobilizálása és edzése.
  • Sérülésmegelőzés szerepe kiemelkedő fontosságú ebben a blokkban.

Tudtad? Több iskola is létezik a bemelegítésre. Megtanulhatod, mikor melyiket használd.

 

4. alkalom, január 2., szerda - Gergő

Futóiskola 2, törzskondi alapok

Miről lesz szó?

  • Has-törzs-kondi, divatos névvel core edzés.
  • Megismerkedés a legjobb és leghatásosabb core feladatokkal.
  • Futásnál egy hosszabb táv megtételekor törzsünk izmaira is igen nagy munka hárul, mivel a törzs egy statikus helyzetbe kerül. Gerincünknek stabilnak kell lennie ahhoz, hogy biztosítsa a végtagok szabad mozgását.
  • Anatómiailag a központban elhelyezkedő izmok fejlesztése: hasüreget körülvevő izmok, mély hátizmok, nagy farizom, valamint a széles hátizom és a csuklyás izom, a rekesz, és a medencefenék izmok.

Tudtad? Felegyenesedett testhelyzet megtartásában a fő szerep a törzsstabilizáló izmokon és azok megfelelő izomerején van.

 

5. alkalom, január 9., szerda - Gréti

Izomaktiváció, propriocepció /egyensúlyfejlesztés

Miről lesz szó?

  • Aktiváció: vannak olyan izmok, amelyeket aktiválni kell a mozgáshoz, mert ha nem használod ki ezen az izmok kapacitásának 100%-át, több terhelés éri izületeidet, a terhelés kevéssé lesz hatékony, a munkád kevésbé lesz eredményes.
  • A megfelelő izomláncok hatásfokozó jellege fontos.
  • Propriocepció: a futásnál nagyon fontos egyensúly fejlesztése.

Tudtad? Futásnál a farizmod aktivációjával kímélheted az izületeidet.

 

6. alkalom, január 16., szerda - Gergő

Futóiskola 3, törzskondi

Miről lesz szó?

  • A  törzskondíció javítás, fejlesztés további gyakorlása, feladatok ismétlése a lehető legeredményesebb és legtökéletesebb elsajátításukhoz.
  • A  törzskondíció fejlesztés, erősítés további feladatokkal.

 

7. alkalom, január 23., szerda - Gréti

Plyometriás edzés

Miről lesz szó?

  • Ugrálós edzésekről.
  • A sérülésmegelőzés miatt fontos, hogy ugrásnál is megfelelően érkezz.
  • A plyometriás edzések erősítik a szalagjaidat, kötőszöveti részeidet (inak, szalagok, amelyek plusz energiát tartalmaznak).
  • Érkezz jól.
  • Az ugrás is legyen egy spontán mozgás, ne kelljen figyelned rá.
  • Felugrás, leugrás - jobban fejlesztett combizmok, szabályosan álló térdek.

Egyéb infó: Terepfutóknak kifejezetten hasznos gyakorlatokat nyújt ez az óra.

Tudtad? Az afrikai futók genetikai előnnyel futnak, mert hosszabb az Achilles-inuk.

 

8. alkalom, január 30., szerda - Gergő

Kiegészítő izmok edzése

Miről lesz szó?

  • A core izmok mint kiegészítő izmok edzése mellett, hangsúlyt kap ezen az alkalmon a többi, futásnál nem annyira használt, de nélkülözhetetlen izom.
  • Kar, váll és hát izmok edzése többek között az egyik leghatásosabb eszköz, a TRX segítségével.
  • Láberősítő feladatok futás közben.
  • A boka erősítése sok makacs sérülés megelőzőéséhez.

Tudtad? A bokát erősítő gyakorlatok javítják a teljesítményedet is!

 

9. alkalom, február 6., szerda - Gréti

Preventív komplex edzés

Miről lesz szó?

  • Előző alkalmak során elsajátított bemelegítés és nyújtás gyarkorlatokból összeállított, otthon végezhető feladatsor.
  • Mantrázás - csináld rendszeresen.

Egyéb infó: Videós tartalmat biztosítunk az edzéssor elsajátításához.

 

10. alkalom, február 13., szerda - Gergő

Klasszikus keresztedzés

Miről lesz szó?

  • A keresztedzés javítja a futóteljesítményt, és azokra az izmokra helyezi a hangsúlyt, melyeket kevésbé használsz futás közben.
  • Emellett különböző eszközök segítségével fejlesztjük a koordinációt, koncentrációt, gyorsaságot, rugalmasságot, futótechnikát, amelyek mind pozitív hatással lesznek a futómozgásra.

Tudtad? Ilyen sokfélék lehetnek az eszközök: ügyességi létra, ugrókötél, gumiasztal, gumikötél, TRX, medicin labda, kézisúlyok, fittball.

 

11. alkalom, február 16., szombat - Gréti, Péter, Gergő

Felmérés

Miről lesz szó?

  • Testtartás- és mozgáselemzés, mindset 2.0
  • Izületek mozgásterjedelmének vizsgálata, testtartás esetleges eltéréseinek vizsgálata.
  • Felmérés számadatokkal és képekkel, videóval.
  • Mit tanultál, mit viszel magaddal a képzésről? Mi változott a futáshoz való hozzáállásodban? Lezáró beszélgetés Gusztos Péterrel.

Egyéb infó: Ezen az utolsó alkalmon szintén lesz egy állapotfelmérés képi/videós anyaggal. A képzés lezárása az előtte/utána eredmények összevetésével történik.

A csoport maximális létszáma: 8 fő

A képzés helye: SUHANJ! Fitness, XIII. kerület, Tátra utca 6.

A képzés díja:

  • A 12 alkalmas képzés díja két részletben történő befizetés esetén: 39 900 forint.
  • A 12 alkalmas képzés díja egy összegben történő befizetés esetén: 34 900 forint.

Az utalást követően kérlek, írj nekünk a suhanj@suhanj.hu email címre az utalás megtörténtéről és a részvételedről, hogy kapcsolatba tudjunk lépni Veled, esetleges kérdéseidre válaszolni tudjunk.

A képzési díjának megfizetése:

Bank átutalással teljesíthető a SUHANJ! Alapítvány Magnet Banknál vezetett 16200113-18514759 számú számlájára.

Részletfizetés esetén az első részlet beifzetési határideje: 2018. november 24., a második részlet fizetési határideje: 2019. január 9.

 

Várunk, ne maradj le!

Kérdésed esetén a suhanj@suhanj.hu email címen lépj velünk kapcsolatba.

 

2018. 11. 15., cs - 06:42

Kapcsolat

text_1
Bejelentkezés az alábbi elérhetőségeken:
E-mail cím
Telefonszám
Telefonszám: +36 30 211 7278
Név
SUHANJ! Alapítvány (alapítva 2010-ben)
E-mail cím
Adószám
Adószám: 18139493-2-41